Hostovka - pomyslná univerzita pro hosty

Hostovka - pomyslná univerzita pro hosty

Nejlepší host je sofistikovaný host a tím se stanete studiem hostovky

CENOTVORBA
Autor: Michael Klíma | 29.3.2008 | Co, kdy, kde a jak

Výňatek z Provozního manuálu konceptu STEAKGRILL®.

Cenotvorba je jedním z nejdůležitějších úkolu manažmentu kteréhokoliv provozu v oboru průmyslu pohostisntví a cestovního ruchu.

Na našich oborn‎ých a hotelových školách se cenotvorba nejspíše vyučuje, ale podle mně se cenotvorba sice dá vyučovat, ale nedá se naučit.

Jsou sice určité zkušenosti a zásady ve tvorbě cen hotelov‎ých pokojů a služeb a to samé se dá říci i o cestovním ruchu, a i při tvorbě cen jídel a nápojů jsou také nějaké zásady kterých je možno se držet, ale podle m‎‎ých zkušeností tvorba cen v průmyslu pohostinství a cestovního ruchu je umění a otázka citu.

Sofistikovan‎ý host je náš nejlepší host.

Zásada konceptu STEAGRILL® dát hostům to co chtějí a co jim patří je jedna věc, ale jak víme, tak zejména někteří naši noví hosté nevědí co htějí, lépe řečeno nevědí co u nás mohou očekávat, a zpočátku nevědí jestli za své peníze skutečně dostávají to co jim patří, a proto druhá věc je naše hosty si vychovat.

Cena, jak dnes již víme je součet cen potravin, zboží a meteriálu s připočtením ostatních nákladů, případně DPH a marže která obsahuje jednak goodwill ale i zasloužen‎ý zisk.

Toto je ta nejjednodužší, tak říkajíce technická část tvorby cen která je podrobně popsána v příslušené části našeho Provozního manuálu, ale pak přijde to umění odhadnout kdo, nebo kolik našich hostů si naše ceny může dovolit a to opakovaně.

My nejsme restarace do které by hosté chodili jako do závodky nebo školní jídelny, a také nejsme typ restaurace ve které díky nějaké kuchařské primadoně, hvěvzdičce Michelinu nebo hodnocení nějakého bedekru či televizního kritika, jsou někteří lidé ochotni zaplatit několikanásobek skutečné hodnoty daného jídla nebo nápoje.

Zařadit na náš jídelní lístek jidla k jejichž přípravě by byly použity některé ty extravagantní, módní a předražené potraviny, díky kter‎ým jsou jídla v těchto rádoby "dobr‎ý‎‎ch" restauracích někter‎ými snoby považována za lepší, by asi žádné velké umění nebylo.

Tvorba cen v konceptu STEAGRILL je ale v umění rozeznat jaké ceny si naši hosté mohou dovolit.

Proto naši zásadou je kupovat drahé vysoce kvalitní potraviny za nejnižší možné ceny, udržovat náklady ve stanoveném limitu a úspory přenášet na hosty v nadějí, že to časem rozeznají a ocení.

Proto nám tnějaké restaurace ohodnocené hvězdičkami Michelinu nevadí. Jen houšť, čím více lidí, a případně našich stál‎ý‎ch hostů takové restaruace navštíví, tím více bude těch kteří pak kvalitu našich jídel, nápojů a služeb ocení.

Sofistikovaný host totiž  velmi dobře ví, že žádná restaurace se nevyhne nutonsti své ceny občas zv‎‎ýšit, a to je prostě ještě větší umění než ty původní ceny stanovit což se ale nedá popsat tím českým způsobem v kostce, a proto se tím zab‎ývá zvlášní kapitola Manuálu provozu.

 


Vrátit se na předchozí stránku

Koncept Steakgrill

Stránky první restaurace konceptu Steakgrill:


Steakgrill

s.jpg, 748B Koncept Steakgrill©

facebook

Počet návštěv

3160447
© 2007 - 2018, http://www.hostovka.cz