Hostovka - pomyslná univerzita pro hosty

Hostovka - pomyslná univerzita pro hosty

Nejlepší host je sofistikovaný host a tím se stanete studiem hostovky

Hudba v restauracích
Autor: Michael Klíma | 12.3.2007 | Gastronomie

Vážený Jirko,

Na Vaši otázku, co máte dělat když v některé restauraci hrají příliš hlasitě hudbu která navíc je nevhodná Vám asi nedám uspokojivou odpověď.

Já jsem již několikrát přiznal, že když říkám že pokud se týká pohostisntví že mám odpověď na všechno, se jenom tak rozcapuji.

Ono totiž také záleží kde, kdy a jak mám odpovídat a já někdy zapomínám, na to, že odpovídát na otázky na pohostinství v Česku které je dnes podstatně jiné než pohostinství jinde ve světě včetně zemí které jsme kdysi považovali za zaostalé, není tak jednoduché jak se zdá.

Já jsem v mnoha zahraničních zemích sice pracoval, ale více jsem jich navštívil jako turista, neboli jako host a dnes si nejsem jist která z těchto zkušeností měla větší vliv na moji odbornost.

Konkrétně pokud se týká hudby v pohostinských provozech proběhla asi před dvěmi lety na stránkách www.gastronews.cz docela rušná diskuse a dodnes mně mrzí, že jsem se ji vůbec zúčastnil.

Nicméně musím říci, že jsem se i z té diskuse hodně naučil a že mně to opět utvrdilo v tom, že demokracie a práva hosta se dají v různých temích vykládat všelijak.

Přikládám Vám částečnou kopii té diskuse ze které se možná poučíte, a možná, že v ní najdete odpověď na Vaši otázku, ale musím vás upozornit na to, že je to dosti dlouhé.

Otázka na stránkách www.gastronews.cz

Mohl by mi prosím někdo z profesionálů vysvětlit proč ve většině resturací neustále hraje víci či méně hlasitě hudba a vetšinou pouštěná z různých komerčních rádií.

Domnívám se, že hudba je asi určena obsluhujícímu personálu, protože když jdu na oběd tak se chci v klidu najíst a když jdu s práteli nebo s přítelem na večeři tak si většinou chceme popovídat. V každém přípě je hudba rušivá až obtěžující. Dělala jsem na toto téma malou anketu mezi mými známými a jejich názor je stejný.

Vetšinou požádám obsluhu o ztišení hudby, ale jen málokdy je mi vyhověno. Už jste někdo zažil, že by host výslovně požádal o puštění hudby? Nemyslím tím různé oslavy. Mám šanci, že se to někdy změní?

Věra


Moje odpověď:

Vážená Věro,Hoste,

hudební produkce v restauračních provozech se neřídí žádnými zákony a buďme rádi protože pak by ta SOI už vůbec nevěděla kam dříve skočit.

Hudební produkce je více méně dána charakterem provozu a klientelou. Tudíž když jdete do nějakého Disko pro mladé lidi tak tam se dá očekávat že neuslyšíte ani slovo z toho co váš partner, říká ale "who cares", protože ve většině případů tam o to steně nikomu ani nejde.

Jinak ale jsou podniky kde reprodukují nějakou hudbu odpovídající charakteru daného podniku. Tudíž v Italské restauraci to může být hudba italská, v japonské hudba japonská, a ruské nějaké častušky, apod,, ale i v těchto případech se očekává že taková hudba, pokud není příliš hlasitá, navozuje příjemnou atmosféru spíše než aby působila rušivě.

Několika studiemi bylo dokázáno, že klavírní hudba v tak zvaných piano barech navozuje příjemnou atmosféru, a většinou je to důvod proč lidé takový bar navštěvují.

Pokud se ale týká hudby v jídelně, tak podobnými studiemi bylo zjištěno, že klavírní doprovod při podávání jídel uvítají a někteří hosté právě proto, že u sousedního stolu není slyšet co si u vašeho stolu povídáte.

Jsou ale restaurace které jsou vyhledávány proto, že tam žádná hudba nehraje, ale takové věci se na západě učí v hodinách manažmentu na hotelových školách.

Jinak ale i zde platí jedno z přikázání mého náboženství a to je: "Dejte lidem to co chtějí a co jim patří".

To znamená, že pokud host v restauraci ve které hraje reprodukovaná hudba požádá aby ji ztlumili, tak by mu mělo být vyhověno.

Tragedie je, že úroveň současného českého pohostinství klesla na tu nejnižší možnou hranici, takže až na nějaké výjimky hostova přání nejsou respektována, a nebjím se říci, že je to proto, že hosté vycepovaní tou 40 letou poslušností si to stále nechají líbit.


K tomu ale musím dodat něco, o čem se nikdo neopovažuje mluvit nahlas a to je, že dnešní host, po tolika letech gastronomického temna, nemá mnohdy představu o tom co by vlastně mohl chtít nebo co mu patří.>/p>

To je zároveň odpověď na to, jestli někdo zažil že by host výslovně požádal o puštění hudby.

Vy jste ale velice naivní když očekáváte odpověď na otázku jestli máte šanci, že se to někdy změní.


Že se to změní se nedá očekávat a pokud ano tak ne hned. Od Sametové revoluce uplynulo zhruba 15 let a opravte mně někdo pokud se mýlím, ale až na nějaké výjimky se za tu dobu na kvalitě pohostinství vůbec nic nezměnilo, ba naopak.

Jediné co se změnilo je, že více než 90% lidí kteří se dnes pohostinstvím zabývají nemá s pohostinstvim vůbec žádné zkušenosti ani jako hosté, natožpak jako provozovatele pohostinství.

Vstupem ČR do EU je sice naděje že se většina restaurací které nebudou poskytovat služby které hosté očekávají bude muset zavřít, ale předpokládá to, že hosté se budou tvrdě domáhat svých práv.

Toto mě utvrzuje ve správnosti mého záměru otevřít HOSTOVKU, jakousi pomyslnou vysokou školu pro hosty ve které se hosté dozví co jim při návštěvě hotelů a restaurací patří, ale i to jak se v takových podnicích chovat aby nevypadali neohrabaně či hloupě.

Já znám ale své papenheimské a proto jsem můj příspěvek zakončil tím, že za používání anglických či jiných cizích odborných výrazů se neomlouvám, a že naopak si myslím, že dnes po vstupu do EU by mi měli mnozí pracovníci v pohostinství za to být vděčni, protože bez některých těchto výrazů se za nějaký čas v EU asi již neobejdou.

Také jsem zdůraznil, že se neomlouvám ani za mé případné gramatické chyby, i když se za ně velice stydím a snažím se polepšit.

Když se toti6 podíváte na všechny ty mé několikastránkové příspěvky které do těchto stránek píši, a porovnáte je s těmi krátkými dotazy mých čtenářů, tak uvidíte, že na to, že v Česku již tak dlouho nežiji si nepočínám tak špatně.

No, nemáte ale zdání, jak na tu stížnost paní Věry reagovali někteří naši "profesionálové" kterým ta stížnost byly určena.

Některým vůbec nejde o podstatu daného předmětu, ale o to, aby mně nachytali na švestkách.

Tudíž jako obyčejně se našel anonym který se ptá:

Co je to prosím SOI?

No, ten anonym určitě věděl co mám na myslí, ale byla to pro něj úžasná příležitost jak si přihřát svoji polívčičku něčím co nemělo s danou otázkou co společného, ale dalo se to vyjádřit jen několika slovy, takže mu nehrozilo, že udělá nějakou gramatickou chybu.

Moje odpověď

Moc se omlouvám. Obyčejně to nedělám protože osobně nenávidím zkratky a pokud nějakou zkratku použiji tak zpravidla většinou vždy uvedu co ta zkratka znamená. SOI jsem vždy znal jako Státní Obchodní Inspekci, kráceně jako SOIka, ale asi se pletu, nicméně si myslím, že to vůbec není podstatné, ale jsem rád, že jsem se zase něco naučil.

Sorry, Mike


Jistá Jana to ale vyřešila...

Tak ty zkratky raději nepoužívejte, protože žádná SOIka neexistuje a ani nikdy neexistovala, leda tak pták. Asi myslíte ČOI (Česká obchodní inspekce), nazývanou "Čojka".

Od: M. Klima Vloženo: 1.8.2005

Jana mně sice přímo neoslovovala, protože to se v Česku zřejmě nedělá a tak jsem i já ji odpověděl bez oslovení

To co píšete nepovažuji za radu mně, což jste mimo jiné ani nespecifikovala.

Já jsem se za použití té SOIky již omluvil, takže další radu již nepotřebuji a také nechci strávit zbytek mého života omluvami za všechy blbosti které jsem kdy udělal.

Jenom tak na okraj, celá tato diskuse, pokud jste se toho povšimla, byla o něčem jiném než o zkratkách.

Mám ale smysl pro humor a jsem člověk hloubavý, a tak možná mi napíšete jaká by byla zkratka pro slovenskou obchodní inspekci.

M. Klima


Jana ale zřejmě nemá smysl pro humor a proto následně reagovala takto:

Není potřeba nic specifikovat, stačí když chci reagovat na příspěvek, kliknout na "odpověď" a je to samo sebou, komu je rada určena. Nejsem Slověna, takže jejich zkratky pro kontrolní orgány neznám, ale zkuste jim navrhnout tu SOIku, co jste vymyslel, je to celkem dobrý.


Jak vážený Jirko vidíte, tak až na nějaké vyjímky mnohým lidem vůbec nejde o podsatu věci ale jen aby se dostali do nějakého chatu.

Jistý Michal to také potvrdil jeho příspěvkem:

Pane Klíma,


napsal jste,cituji:hudební produkce v restauračních provozech se neřídí žádnými zákony

Ale řídí,provozovatel gastronomického zařízení je povinen platit poplatek OSA-ochranný svaz autorský,tedy pokud pouští nějakou hudbu,nemluvě o tom že poplatky jsou různé podle typu zařízení,tot vše :)


Tím ale diskuse kolem reprodukované hudby nekončí.


Od: Petra K. Vloženo:24.6.2005

Ja jsem musela pozadat o ztlumeni dokonce i v cukrarne, kde na plny pecky hralo radio. A uz do takovych "prervanych" podniku odmitam chodit. Musi se lidi ozvat. Bohuzel-Cechacci (vsem slusnym se omlouvam)to moc neumi. Pak se nemuzeme divit.

Od: M. Klima Vloženo: 27.6.2005

Vážená Petro,

já jsem na téma vlivu hudební produkce, na spokojenost a eventuálně zažívání hostů napsal dost a dost, ale to nakonec je jen promile z toho co přispívá k té nepředstavitelně nízké úrovni nejenom pohostinství, ale i všech ostatních služeb a to nejenom v Česku nebo na Slovensku.

Kam tedy budete Petro chodit? Vždyť jinde to není o moc lepší. Možná že to není hudba, ale je tam zase něco jiného. Špatné jídlo, špatné pití, špatný servis, okrádání atd.

Tudíž nějaké stěžování na odborných stránkách nebo na lampárně hlavního nádaží není řešení, protože tím se to nenapraví. Vrána vráně oči nevyklove takže byste musela buď sedět doma a nebo jezdit za pořádným pohostinstvím někam za hranice, což mnoho lidí dělá.

Tito lidé ale po návratu si pak stěžují ještě více a mají pravdu, protože vid2lií, že jinde to jde se zaměstnanci bez vyučení a bez maturity, ale tím se také moc nezlepší.

?br:

Pes je zakopaný v tom, že pohostinstvím se dnes z větší míry zabývají lidé kteří vůbec nemají potuchy co je správné a co ne, a to co hostu patří to už vůbec nevědí, protože oni sami nikdy nějakými sofistikovanými hosty nebyli a to pohostinství chápou jen jako snadnou formu obohacování.

Je totiž historicky dokázáno, že nejúspěšnější restaurace nebyly založeny odborníky, ať už kuchaři nebo číšníky, ale sofistikovanými návštěvníky restauračních provozů, kteří věděli co host za své peníze očekává.

Problém je v tom, že takových lidí je zatraceně málo. Socialismus se na tom českém pohostinství, které bylo kdysi v Evropě na špičkové úrovni, také podepsal.

Všechno slušné chování a okázalý servis bylo označeno jako přežitek buržoásie takže dnes standardem je jen neurvalé chování hrubá mluva a neúcta k hostu.


Já mohu písemně doložit, že se již patnáct let snažím některým lidem v pohostinství pomoci. Snažím se jim ukázat jak se věci dají dělat lépe, ale pomalu to vzdávám, protože to vypadá, že jsem nikterak neuspěl a dokonce si myslím že jsem některým "odborníkům" v pohostinství solí v očích tím že na jejich neschopnost poukazuji.

Z měnil jsem tudíž taktiku. V Americe, se kterou jdu mnoha lidem již na nervy, se říká: "An educated customer is our best customer", což česky znamená, že uvědomělý zákazník, který ví co chce a co mu patří, je nejlepším zákazníkem.

V Česku ale z důvodů uvedených výše těch "uvědomělých" zákazníků neboli hostů kteří ví co jim patří je velice málo což jsem si uvědomil a proto jsem založil jakousi pomyslnou universitu pro hosty www.hostovka.cz.

HOSTOVAKA není ale nějaká "stěžovatelna", ale přesto čerpá ze stížností na nedostatky současného pohostinství protože nedostatky se daji odstraňovat jedine když si je uvědomíme.

HOSTOVKA slouží k výchově hostů a v jejich uvědomění v tom, co jim za jejich peníze patří (což většina neví), ale i k tomu jak by se oni sami měli v pohostinských provozech chovat (což většina také neví), k tomu aby si získali respekt u těch obsluhujicích.

M. Klima


Od: zolo Vloženo:1.8.2005

Tento problém cítím stejně jako Vy. Mám ke gastronomii blízko, a také nechápu, jak majitelé mohou dovolit svému většinou mladému personálu nechat hudbu tak hlasitě vyřvávat (pro sebe sama). Je to skutečně obtěžující. Rovněž nerozumím, když v nějaké etnick0 restauraci hraje hudba, která vůbec neodpovídá atmosféře, charakteru tohoto střediska apod. Jediný lék, dle mého názoru je, skutečně tyto podniky nepodporovat svou návštěvou, nebo je na jejich chyby upozorňovat. Ale obávám se, že tato "výchova" bude trvat ještě hodně hodně dlouho.

Od: M. Klima Vloženo: 1.8.2005

Vážený zolo,

co k tomu ku všemu ještě říci.

Nejste jediný kdo se podobných věcí všímá, kdo si stěžuje a kdo se domnívá, že nejlepší řešení je takové restaurace nenavštěvovat.

Já s vámi nesouhlasím, alespoň ne tak docela. Jsou sice již výjimky, neboli že jsou restaurace které vše co dělají dělají ku spokojenosti hosta, neboli že se řídí jedním přikázáním mého náboženství které říká: "Dejte lidem co jim patří".

Bohužel takových restaurací je zatím málo a podle mé teorie jsou to jen restaurace které jsou vedeny lidmi kteří mají své vlastní dobré či špatné zkušenosti jako hosté, tudíž vědí jak hosta uspokojit.

Zmiňujete se o mladém personálu a musím Vám vážený zolo přiznat, že to je do jisté míry velkou částí problému. Ono to ale není vinou jen těch mladých lidí. Já, i když je to tak slouho, že už si to ani nepamatuji, jsem také byl kdysi mladý, ale naštěstí jsem se měl od koho učit a možná že jsem byl tak trochu jiný než průměr.

Naši mladí lidé, až na nějaké výjimky, se nemají od koho učit. Za vzor se jim dává Magdalena Dobromila Rettigová, která nebyla vlastně žádná kuchařka a Jaroslav Vašata, který pro české pohostisntví vlastně nic neudělal, tak co od nich chcete.

Hotelových škol máme prý již 300 a já bych jen rád věděl kde se najednou nabralo tolik učitelů, instruktorů a mistů odborného výcviku.

Já jako učedník jsem vydělával dost peněz abych si mohl dovolit navštěvovat i jiné podniky než ten ve kterém jsem se učil, a tak jsem se vlastně už za mlada naučil dívat se na pohostinství nejenom z pohledu rádoby odborníka, ale i z pohledu hosta.

Dnes ale ceny ve většině dobrých restaurací jsou tak nestoudně vysoké, že si něco takového dnešní mladí lidé vůbec nemohou dovolit a jejich učitelé jak by smet.

Naši kuchaři sice vyhrávají po celém světě medaile, ale něco takového aby se ta kvalitní jídla ohodnocená těmi cenami objevila v těch "lidových" restauracích téměř neexistuje.

Od doby kdy se u nás kvalitní zboží vyrábělo jen na export a ten brak pro domácí spotřebu se moc nezměnilo.

Já jsem teď již velmi opatrný dávat v Česku někomu za vzor Ameriku a tak bych rád obrátil pozornost na Čínu kde dvojí výroba neexistuje.

Buďto něco dělají na amerických strojích a podle amerických vzorů a technologických postupů a dobře, a nebo to nedělají.

Pokud se ale týká pohostinství, tak nesmíme hledat chybu ani jen v těch zaměstnancích restaurací, ať již mladých nebo starých.

Chyba je totiž i v hostech. Ono se o tom u nás sice taktně mlčí, ale velká většina návštěvníků našich restaurací si nemůže dovolit navštěvovat kvalitní restaurace dvakrát či třikrát týdně případně s celou rodnou. Mimo těch kteří byli již někde v zahraničí nemohou tudíž ani srovnávat mezi tím co je dobré a co je špatné.

Prostě jak vy říkáte, ta "výchova" bude trvat ještě hodně dlouho a já si myslím, že jsem jeden z mála, kdo si to uvědomil již před n2kolika lety.

Já se od Sametové revoluce snažím s českými kolegy o mé zkušenosti podělit jak v odborném tisku tak i na web stránkách, ale někdy mi to připadá jako házení hrachu na zeď, a na víc si dělám jen nepřátele. Tudíž jsem přišel k názoru, že když to zlepšení našeho pohostinství nelze docílit výchovou zaměstnanců, že se o to pokusím výchovu hostů.

Poměr mezi provozovateli pohostinství a hosty je odhadován na 94:6, neboli těch hostů je podstatně více, ale ne všichni jsou hosté v tom pravém slova smyslu.

Proto jsem založil stránky www.hostovka.cz , což je jakási pomyslná vysoká škola pro hosty, ve které se v krátké době z neuvědomělého návštěvníka restauračních provozů stane relativně sofistikovaný host.

Tudíž místo toho aby lidé chodili od podniku k podniku v naději že eventuálně narazí na takový kde to dělají dobře, se mohou na Hostovce naučit to co jim za jejich peníze patří a to pak všude tvrdě vyžadovat.

□ 

Od: Zolo Vloženo: 5.10.2005

Děkuji Vám za reakci, pane Klímo. Samozřejmě s Vámi souhlasím. Jen si myslím, že tlak musí přijít od majitelů a nikoliv od mladého nezkušeného personálu, který nemá zkušenosti. Myslím, že restauratéři chodívají "špiclovat" v rámci konkurečního boje (ceny JL apod.) do jiných podnkků, takže vidí a mohou srovnávat jistě víc, než "chudý" personál. A pokud si majitel stanoví nějakou "podnikovou kulturu" a vyžaduje ji, tak tím právě vychovává svůj personál.

Souhlasím, že i hosty je třeba "vychovávat", ale myslím, že není možné chtít po hostech, aby si kazili večer s přáteli tím, že budou napomínat obsluhující. Sám jsem se tak několikrát zachoval a mohu Vám říct, že jsem byl přáteli pochopen až po vysvětlujícím komentáři, tady podobného obsahu.

Snad je to ještě náš národní handycap, že se ostýcháme požadovat kvalitní služby. Osobně se vyhýbám podnikům, ve kterých jsem spokojen nebyl. Já vím, proč jsem spokojen nebyl.

Mnoho hostů ale nemá srovnání a špatnou obsluhu, dunící hudbu, neochotu personálu apod. považuje za standard, protože v hodně podnicích to takhle zkrátka funguje (snad nejsem příliš velký škarohlíd). Takže já osobně se domnívám, že ten tlak musí jít z vrchu. Majitel tlačí na personál, personál "vychovává" své hosty, kteří časem poznají, že právě v této restauraci se cítí příjemněji, i když si to třeba uvědomí až po druhé či třetí návštěvě.

Problematika je samozřejmě hlubšího charakteru, a těmito řádky ji nevyřešíme. Tak alespoň přání hezkého dne Vám přeje

Zolo z OLomouce

Od: Pet. Vloženo: 22.9.2005

Jsem provozovatelem restauračního zařízení a k Vašemu příspěvku snad jen jedno-decentní a vhodná muzika není nikdy na škodu a jsme velmi často žádáni našimi hosty o tuto službu.Jsme li žádáni o ztišení produkce ¨vycházíme vstříc , dnešní technika umožnuje ztištït ten který reproduktor,takže spokojenost na všech stranách.

S pozdravem Pet.

Od: M. Klima Vloženo: 11.1.2006

Chtěl bych zpětně reagovat na přípěvek Michala ve kterém cituje, že jsem napsal, že hudební produkce se neřídí žádnými zákony.

Chtěl bych to upřesnit v tom smyslu, že jsem neměl na mysli zákony 0SA-ochranného svazu autorského, ale chtěl jsem tím říci, že provozovatel pohostinského provozu má v zásadě právo hrát co chce a jak hlasitě chce pokud to vyhovuje jeho hostům.

Tento můj příspěvek není ale omluvou za to co jsem kdy na těchto stránkách napsal, jako je například SOIka, ČOIka a podobné blbosti, protože například ani nevím co je to Slověna. Ale jak jste se přesvědčili, tak se vždy někdo najde kdo to přivede na pravou míru.

Někdo by mně musel přesvědčit o opaku, ale já se domnívám že za posledních několik let není mezi českými odborníky nikdo, kdo by se nezištně podělil o tolik svých odborných znalosti či zkušeností jako já i když s nějakými hrubkami.

Já se obávám, že málokterý ze čtenářů mých příspěvků si uvědomuje kolik času stráveného průzkumem, nemluvě o času stráveného psaním těch "blábolů" to representuje.


Já vím, že v Česku každý pořádný vedoucí či ředitel má svoji sexretářku, ale já chudák jsem na to sám.

Jsem ale přesvědčen, že tomu americkému "Time is money" rozumí dnes už každý i bez znalosti angličtiny, a já jenom bych chtěl zdůraznit, že čas je pro mě nejcennější komoditou a proto se některých diskuzí nebo chatů nemohu zúčastňovat a také si nemohu dovolit ten luxus odpovídat "kliknutím" na každý příspěvek.

Já jsem se již několikrát zmínil o tom, že v zásadě odpovídám jen na dotazy, na které nikdo po nějaký čas neodpoví, a u kterých si myslím, že moje odpověď poučí i ostatní čtenáře, nebo na otázky na které má odpověď může poučit širší okruh čtenářů.

Také bych chtěl opět upozornit na to, že mé odpovědi jsou subjektivní názor člověka zkaženého dlouhým pobytem v zahraničí, a že pokud někdo hledá kvalifikovanou odpověď musí kontaktovat odborného konzultanta v Česku.

Je ale až neuvěřitelné jak některé téma, jako například hudební produkce se stane předmětem tak rušné diskuse, nebo nějakého chatu a přitom o celé řadě daleko důležitějších problémů většina lidí, ať již odborníků nebo hostů mlčí.

Od: Jana Vloženo: 12.1.2006

Ráda vysvětlím, stačí říct - Slověna=Slovenka=Slovačka=žena (dívka) slovenské národnosti,.....atd., jak je libo.

A teď k meritu věci, jak jste řekl, že "provozovatel hostinského provozu má v zásadě právo hrát co chce a jak hlasitě chce, pokud to vyhovuje jeho hostům". Tím jste patrně myslel, že toto platí v Americe, neboť u nás to neplatí ani zdaleka a v Česku existují poměrně přísná normativa, omezující hlučnost.

Od: M. Klima Vloženo: 12.1.2006

Děkuji,

Zase jsem se naučil další české slovo "Slověna".

Já teď vím, že jsem se do toho neměl míchat, a že jsem měl počkat na odpověď nějakého českého profesionála, ale přidal jsem tam zásadu, která platí tady v Americe, kde samozřejmě pokud by ta hlasitost přesahovala nějaké stanovené meze by se asi někdo ozval, ale kde jinak platí to co jsem řekl a sice, že v pohostinských provozech se hraje hudba taková a tak hlasitě jak to většině klientely vyhovuje, neboli se hraje to co lidé chtějí.

Pokud se týká toho klikání na počítači, tak jak jsem se já na českém webu přesvědčil, tak máte kliku, když vám vůbec někdo na vaše "kliknutí" vúbec odpoví.

Já na počítač9ch "klikám" již od roku 1974, tj. v době kdy někteří ti dnešní "klikaři" nebyli ještě na světě a dokonce jsem vyvinul první komputerový program na tvorbu receptů a kalkuací, takže vím o čem mluvím.

Oni totiž jsou ještě lidé, kteří si myslí, že na tom internetu sedí jakýsi tajtrdlík, který nedělá nic jiného než že čeká až mu někdo "klikne" aby mu mohl pracně vyhledat uspokojivou odpověď.

Já, jak jste se museli přesvědčit, tak zatím pokud mě to baví, na každé "kliknutí" nezištně, zadarmo a relativně rychle odpovím, ale "samo sebou" má odpověď ve většině případů není určena tomu klikaři, ale pokud možno širokému okruhu čtenářů kteří se z mé odpovědi mohou poučit.

Přiznávám se, že mé příspěvky jsou někdy polopatické, což může některé inteligentní čtenáře i urážet, a že si někdy pletu co je SOIka, nebo ČOIka, ale ve většině případů mi moji čtenáři asi rozumí.

Na druhé straně mé odpovědi nejsou úplné, jako například že jsem neuvedl, že v Česku jsou přísná normativa omezující hlučnost, ale teď vím že je někdo určitě popíše, což Věru nejspíše uspokojí.

Tudíž teď když těch co na ta kliknutí okamžitě odpovídá je více, tak budu já moci s mými "bláboly" přestat, protože abych řekl pravdu, tak mně to přestává bavit tak jako tak.

M. Klima

Od: Baaarny Vloženo: 30.1.2006

Vážený pane Klíma,

sleduji s velkým zaujetím Vaše příspěvky a rady k dotazům.

Nenechejte se prosím odradit od Vaší osvětové práce a pokračujte i nadále. Já osobně jsem z Vašich článků a rad načerpal spoustu inspirace a podnětů. Vaše znalosti v oboru jsou až neskutečné a hlavně kvalitní. Za to vše Vám pane Klíma moc a moc děkuji.

Tudíž jak vážený Jirko vidíte, to s tou hudbou v českých restauracích to není tak jednoduché a já si myslím, že je to všechno v osvětě, ve výuce a v podnikových manuálech.

Pracuji v současné¨době na provozních manuálech jedné české restaurace a shodou okolnstí jsem jim v těctho dnech poslal přiložený doplňek do manuálu servisního oddělení.

Přídavek do manuálu oddělení servisu.

HUDEBNÍ PRODUKCE

Naše restaurace je dnes již populární nejenom kvalitními jídly, nápoji a servisem, ale i hygienou a to zejména čistými záchody.

Na našich záchodech hosté neoceňují jen tu čistotu, ale i to, že je tam reprodukovaná hudba.

Reprodukovanou hudbu ale hosté oceňuji hlavně provozních místnostech, ale jsme si dobře vědomi toho, že při různorodosti naši klientely nemůžeme vyhovět všem.

Proto velice záleží na zaměstnancích kteří tuto hudbu vybírají aby vybrali hudbu která bude příjemná většině našich hostů (ne jim) a aby její hlasitost regulovali podle potřeby.

Hudba působí na každého jinak. Já například při práci na počítači se jedním okem dívám na televisi a při tom poslouchám klasickou hudbu která ale na moji práci má někdy neblahý vliv.

Některá skladba je totiž tak příjemná a uklidňující, a navíc tak hezká, že musím přestat psát, abych ji plně vychutnal s to je možná proč reprodukovanou hudbu v naši kuchyni nemáme, protože kuchaři by poslouchali hudbu a zapomněli by pracovat.

Na reprodukovanou hudbu v restauračních kuchyních jsou totiž různé názory a my v naši restauraci se ztotožňujeme s názorem že hudba v restaurační kuchyni působí rušivě zejména v době silného provozu.


Vrátit se na předchozí stránku

Koncept Steakgrill

Stránky první restaurace konceptu Steakgrill:


Steakgrill

s.jpg, 748B Koncept Steakgrill©

facebook

Počet návštěv

3160448
© 2007 - 2018, http://www.hostovka.cz