Témata na hostovce
Cestovní ruch
Co, kdy, kde a jak
Etika
Etnické kuchyně
Gastronomie
Hygiena a sanitace
Jídla a jídelní lístky
Kdo, kdy, kde
Koho se to týká
Konzulting
Kuchyňské techniky
Michael D. Klíma
Nápoje (koktejly)
O čem se nemluví
Pohostinství
Případové studie
Restaurace a servis
Stroje, náčiní a zařízení
Ubytování
Zbožíznalství
O nás
Autor: Michael Klíma
Od roku 1989, od doby, kdy se české pohostinství vymanilo z gastronomického temna, uplynula již řada let a dnes nejenom mnozí hosté, ale i restauratéři si uvědomují, že situace se příliš nelepší.
V minulosti české pohostinství patřilo v Evropě k těm špičkovým, dnes ale po vstupu do Euro se před našimi sousedy nemáme vlastně čím pochlubit. Při porevoluční euforii jsme se snažili vychovat odborníky, ale přesto, že odborných škol máme asi 300, se nám to do dnešního dne prokazatelně nepodařilo.
Pan Břenek, náš již zesnulý odborník v pohostinství, již při jednom odborném kurzu v roce 1943 řekl: "Opravdovým odborníkem v pohostinství se stanete, když se naučíte dívat na pohostinství z pohledu hosta. Do vašeho podniku musíte tudíž občas přijít hlavním vchodem pro hosty, už jenom proto, abyste viděli, jestli vám náhodou někdo nepočmáral dvéře. A pokud se hostů týká - tak ty si musíte vychovat." Toto se moc neliší od zkušeností amerických restauratérů, kteří tvrdí: "An educated Customer is our best Customer". (Vychovaný host je náš nejlepší host.)
Tudíž Bob Schiffner, student na Hospitality Institute International v Chicagu, byl prvním, kdo měl duchovnímu otci Hostovky odvahu říci: "Ty nás tady učíš, jak bychom se k hostům měli chovat my, ale kdo učí ty hosty, jak by se v restauracích měli chovat oni?" Bobova otázka dala vlastně vznik myšlence založit HOSTOVKU, pomyslnou universitu pro hosty, kterou vám na těchto stránkách chceme představit.
Snahou Hostovky je zvýšit uvědomění našich hostů v tom, co jim patří a jak by se měli v restauraci chovat, aby se nedostávali do trapných situací. Jsme také přesvědčení, že sofistikovaný host si u zaměstnanců v pohostinství získá daleko větší respekt.
Co naleznete na stránkách Hostovky:
Otázky a odpovědí jsou na stránkách Hostovky rozděleny do 11 zájmových skupin, ale jedině praxe ukáže jestli tyto skupiny postačí nebo jestli bude potřeba přidat další.
Jedním hlavním posláním totiž je přivézt v podvědomí lidí, že
hosté jsou o mnoho důležitější složkou pohostinství než ti kteří ho provozují.
Bohužel v České republice se někteří lidé koncentrují na výchovu budoucích provozovatelů pohostinství, přestože se nedá dokázat že by to na kvalitu pohostinství mělo nějaký vliv, ale nikdo se zatím nepokusil o zvýšení sofistifikovanosti našich hostů a jejich uvědomění v tom co jim za jejich peníze v pohostinství patří.
Já jen doufám že s pomocí čtenářů HOSTOVKY se to podaří.
M. Klima
Koncept Steakgrill
Počet návštěv