Hostovka - pomyslná univerzita pro hosty

Hostovka - pomyslná univerzita pro hosty

Nejlepší host je sofistikovaný host a tím se stanete studiem hostovky

Ubytování

Jak název této sekce napovídá se zde budeme zabývat ubytováním anglicky zvaném ACCOMODATION a to jak v České a Slovenské republice tak i v zahraničí.


Do ubytování totiž spadá jakákoliv forma ubytování za úplatu ať je to prostý stanový tábor, kemp, hotely, motely, botely, penziony, studentské ubytovny (koleje), B&B neboli ubytováni v privátu se snídaní, a nakonec i možnost přespání "pod širákem" na zelené louce pokud za to musíte něco zaplatit.


Mohlo by se zde hovořit i o ubytování v nemocnicích ve kterých poskytují ubytovaní i jiným osobám než pacientům, apod.


V českém tisku jsem již v minulém roce zahlédl článek o tom, že hotely budou mít jednotný systém hodnocení. Podle tohoto článku by se turisté a cestovní kanceláře měli výrazně lépe orientovat v tom, jak kvalitní služby nabízí hotely a penzióny v tuzemsku.

Systém hvězdiček totiž prý doplní již jednotné certifikáty, které potvrdí, že hotely nebo penzióny skutečně nabízejí takové služby, jaké inzerují.

Nové hodnocení údajně vzniklo po dohodě dvou profesních organizací, Sdružení podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu a Národní federace hotelů a restaurací, které sladily své požadavky na kvalitu hotelů.


Jednotný systém hodnocení ubytovacích zařízení na rozdíl třeba od Rakouska nebo Německa v Česku údajně dosud neexistoval, a v živnostenském zákoně jsou údajně pouze obecné požadavky a každý z hoteliérů si může na svůj hotel dát hvězdičky podle vlastního uvážení. What a country!


Česká centrála cestovního ruchu Czech Tourism, která se spolu s Ministerstvem pro místní rozvoj projektu účastní, nejednotnost v označování ubytovacích zařízení zařadila mezi jednu z překážek, která brání rychlejšímu rozvoji cestovního ruchu v zemi.

Na první pohled toto dává dojem, že až do dnešního dne (patnáct let po Sametové revoluci) v Česku a na Slovensku žádné hotely neexistovaly a pokud ano tak si v nich dělal každý co chce.

Z uvedeného článku jsem se dozvěděl, že nový systém certifikace bude zatím dobrovolný, což více méně znamená, že vlk by se nažral a koza by zůstala celá.

Hlavními kritérii je bezpečnost, vybavení pokojů či hygienické podmínky a servis pro hosty což není nic nového pod sluncem. Zajímavější je údaj, že kKromě zástupců sdružení budou certifikáty kontrolovat například i zástupci Sdružení na obranu spotřebitelů. (Už to chci vidět).

Ministerstvo pro místní rozvoj se dokonce údajně zasazuje o to, aby certifikaci v budoucnu upravoval zákon. Chce jej předložit do dvou let. S tím někteří hoteliéři nesouhlasí. "Nechceme, aby kvalitu hodnotili úředníci, ale i nadále lidé z oboru," řekla presidentka HO.RE.KA. Mirka Luprichová. Jiného názoru je ale majitel hotelu Panoráma v Rychnově nad Kněžnou Josef Duben: "Zákonná úprava by situaci mohla výrazně zlepšit. Při dobrovolném systému hrozí, že se jej někteří budou snažit obcházet a nebude existovat účinná kontrola."


No, a jestli chcete znát můj názor, tak vám mohu říci že jediný kdo kvalitu služeb v ubytování bude moci hodnotit jedině host který vdaném ubytovacím zařízení stráví alespoň jednu noc. Bohužel ale zatím u nás nemáme dostatek sofistikovaných hotelových hostů kteří rozeznají kvalitu hotelových služeb bez ohledu na nějaké certifikáty nebo hvězdičky.


Tudíž i zde se projevuje raison d' etre Hostovky na jejichž stránkách se studenti naučí co jim za jejich peníze patří.

KDO SE NA NIC NEPTÁ...

...NIC SE NEDOZVÍ!

Spolu s Voltérem považuji za své právo říkat co si myslím, ale do smrti budu obhajovat Vaše právo mi odporovat, nebo hledat pravdu nikde jinde. Když ale všechno selže, tak se pokuste použít mé rady.

Za používání anglických či jiných cizích odborných výrazu se neomlouvám, a naopak si myslím, že dnes po vstupu do EU by mi měli být vděčni hlavně pracovníci v pohostinství, kteří se bez některých těchto výrazu za nějaký čas v EU asi již neobejdou.

Žiji již více než 40 let v zahraničí a proto se také neomlouvám za mé případné gramatické chyby, i když se za ně velice stydím a snažím se polepšit. Když se podíváte na všechny ty mé několikastránkové příspěvky, které do těchto stránek píši, a porovnáte je s těmi krátkými dotazy mých čtenářů, tak uvidíte, že na to, že v česku již tak dlouho nežiji si nepočínám tak špatně.

M. Klima

Otázky a odpovědi k tomuto tématu hostovky

Otázka: Pane Klímo, můžete nám napsat význam těch hvězdiček na hotelích a restauracích. Já jsem přesvědčena, že veká většina lidí to neví, ale stydí se na to zeptat aby nevypadali hloupě. Nataša ...více

Otázka: Dobrý den Právě jsem se vrátila z Chorvatska, kde jsme byli s přítelem ubytováni ve tříhvězdičkovém hotelu. Jeho dvoulůžkový pokoj mel ale 8 metrů čtverečních a koupelna se záchodem 2. Zajímá mne, jestli můžeme zájezd u cestovní kanceláře reklamovat. ...více

Otázka: Dobrý den pane Klímo, uvažuji o pronájmu bytu v rodinném domě. Zajímalo by mě, zda se mohu někde dozvědět,jaká je vybavenost bytů podle kategorií (byt I.,II.,III. kategorie) nebo ubytovacích zařízení podle hvězdiček. ...více

více otázek a odpovědí

Koncept Steakgrill

Stránky první restaurace konceptu Steakgrill:


Steakgrill

s.jpg, 748B Koncept Steakgrill©

facebook

Počet návštěv

3160444
© 2007 - 2018, http://www.hostovka.cz