Témata na hostovce
Cestovní ruch
Co, kdy, kde a jak
Etika
Etnické kuchyně
Gastronomie
Hygiena a sanitace
Jídla a jídelní lístky
Kdo, kdy, kde
Koho se to týká
Konzulting
Kuchyňské techniky
Michael D. Klíma
Nápoje (koktejly)
O čem se nemluví
Pohostinství
Případové studie
Restaurace a servis
Stroje, náčiní a zařízení
Ubytování
Zbožíznalství
Restaurace a servis
Tato sekce by měla mít jednoduchý název "STOLNIČENÍ", protože to je čím se v této sekci budeme zabývat.
Hostovka není ani školou vaření ani školou servisu a tak nemůžete očekávat že se na těchto stránkách naučíte jak správně obsluhovat a jak se stát dobrým číšníkem. To by se mi všechny ty odborné a hotelové školy pěktně poděkovaly protože by tím pádem přišli o většinu studentů.
V této sekci se sice dozvíme o rozdílech v různých typech servisů, ale ne z pohledu obsluhujicích, ale z pohledu hosta.
Na české a slovenské pohostinství si dnes stěžuje již kde kdo a pokud tyto stížnosti sledujete, tak si povšinete, že je daleko více stížností na obsluhu než na kuchyň.
V úvodu do této sekce se důvody nebudeme zabývat. Zde si jen řekneme, že to vše pramení z toho, že se nikdo neřídí jedním z přikázání mého náboženství které říká "Dejte lidem to co chtějí".
V následujicích řádcích se s vámi o mých názorech na to co hosté chtějí a co jim patří podělím ale očávám, že i vy přijdete s vaši troškou do mlýna a že se o vaše dobré či špatné zkušenosti se servisem, jak u nás tak i v zahraničí podělíte.
Články k tomuto tématu
Agnès Sorel
B-B-Q
BAKERY
BUSINESS LUNCHES
CHEF'S TABLE
CO HOSTÉ NEMAJÍ RÁDI
ČEKÁNÍ NA RESERVOVANÝ STŮL
Dejte lidem to co chtějí a císaři co císaři patří
DRESS CODE
HOST
KLUBOVÉ TALÍŘE
KRITIKA A POCHVALY
Přání a nároky sofistikovaných hostů
PRÁVA HOSTA
Proč chodí lidé do restaurací
Proč lidé nechodí do restaurací
RAISON D´ĒTRE STEAKGRILU
RAUT
RESERVACE
SERVICE CHARGE
SLUŽBY
SPLIT CHECKS
Spropitné
VALET PARKING
KDO SE NA NIC NEPTÁ...
...NIC SE NEDOZVÍ!
Spolu s Voltérem považuji za své právo říkat co si myslím, ale do smrti budu obhajovat Vaše právo mi odporovat, nebo hledat pravdu nikde jinde. Když ale všechno selže, tak se pokuste použít mé rady.
Za používání anglických či jiných cizích odborných výrazu se neomlouvám, a naopak si myslím, že dnes po vstupu do EU by mi měli být vděčni hlavně pracovníci v pohostinství, kteří se bez některých těchto výrazu za nějaký čas v EU asi již neobejdou.
Žiji již více než 40 let v zahraničí a proto se také neomlouvám za mé případné gramatické chyby, i když se za ně velice stydím a snažím se polepšit. Když se podíváte na všechny ty mé několikastránkové příspěvky, které do těchto stránek píši, a porovnáte je s těmi krátkými dotazy mých čtenářů, tak uvidíte, že na to, že v česku již tak dlouho nežiji si nepočínám tak špatně.
M. Klima
Otázky a odpovědi k tomuto tématu hostovky
Otázka: Dobrý den, rád bych se zeptal, jak je to s účtováním "service charge", couvert atd. Upravuje to nějaký zákon nebo vyhláška (případně který)? Smí si restaurace automaticky účtovat nějaký poplatek za servis (třeba 10% z účtu)? Je to legální, neslušné nebo přímo nelegální? Musí být servis započítán v c ...více
Otázka: Dobrý den vážený pane Klímo, na serveru Lidovky.cz pisete dnes o spropitnem. Osobne jsem timto nastrojem dosud obvykle vyjadroval mou celkovou spokojenost, nikoli jen spokojenost s obsluhou - jak je zrejme z clanku (lze pak dedukovat, ze spropitne je odmenou pouze obsluze, jez se s kuchari se o ni n ...více
Otázka: Dobrý den pane Klímo, teprve nedávno jsem objevil Vaše stránky a můžu říct, že jsem mile překvapen. Vaše počínání je více než chválihodné. Úroveň hostů v ČR je strašná. Pokud by nebyla, tak řada restaurací by musela zákonitě už dávno zaniknout - zkrachovat. ...více
Koncept Steakgrill
Počet návštěv