Témata na hostovce
Cestovní ruch
Co, kdy, kde a jak
Etika
Etnické kuchyně
Gastronomie
Hygiena a sanitace
Jídla a jídelní lístky
Kdo, kdy, kde
Koho se to týká
Konzulting
Kuchyňské techniky
Michael D. Klíma
Nápoje (koktejly)
O čem se nemluví
Pohostinství
Případové studie
Restaurace a servis
Stroje, náčiní a zařízení
Ubytování
Zbožíznalství
Otázky a odpovědi
Otázka:
Pane Klímo,
Ve vaši odpovědi na CHATEAUNEUF DU PAPE jste se zmínil o snobství.
Můžete mi napsat co tím myslíte?
Standa
Odpověď:
Vážený Stando,
Jsem rád, že jste se na to zeptal.
Pokud budete déle číst mé příspěvky tak si asi uděláte obrázek o mém názoru na všechna ta zastaralá pravidla gastronomie. Moje dosavadní kariéra a mé písemné projevy jsou naštěstí důkazem, že ty mé názory nejsou na základě neznalosti věci. Mimo jiné, i když se o tom oficiálně nikde nemluví, tak je nutno si zde říci, že všechna ta zastaralá gastronomická pravidla mají hodně co společného se snobismem. Nakonec když se budete hlouběji zabývat gastronomii tak uvidíte kdo většinu těch pravidel tvořil a pro koho. To ale je jen tak na okraj a nerad bych působil dojmem že usiluji o nějaký anarchismus v gastronomii.
Někteří lidé si vybírají jídla dle popularity jejich názvu a sice podle toho do jaké míry tento název upoutá jejich pozornost. Anglicky se těmto slovům říká buz words, česky jednoduše chyták, a to si provozovatelé pohostinství velmi dobře uvědomují.
Proto hodně restaurací dává na jídelní lístek jídla jejichž názvy neumí ani oni sami vyslovit a snobové, kteří by nikdy nepřiznali, že něco neznají, si takové jídlo objednají obzvláště když se tím mohou producírovat před ostatními.
Další skupina snobů si objednává jídla nebo nápoje podle ceny. V Americe se sice říká: "You get what you paid for", což znamená, že dostanete co za co jste si zaplatili, ale věřte mi, že to není pravidlem ani v Americe a ani nikde jinde na světě, tudíž ani v Česku ne.
Na teorii, že si lidé objednávají jídla a nápoje podle ceny hřeší hlavně provozovatelé pohostinství. V jiných oborech totiž při případné nespokojenosti má stěžovatel ve většině případů jako důkaz zakoupený výrobek. V pohostinství ale jak víme ten důkaz zmizí v žaludku konzumenta k čemuž jako obyčejně vám musím přidat přiléhavou historku.
Případová studie
Do jednoho pražského pekařství, zrovna ve špičce vešla velice rozzlobená paní která majiteli toho pekařství podala něco černého což přinesla v papírku a na celý krám nahlas řekla: "Tohodle švába jsem našla ve vaši vánočce" .
Ten pekař se na to podíval, dal to do pusy, snědl a řekl:"Milostivá paní, to nebyl šváb ale rozinka".
Z toho plyne poučení, že při každém zločinu musíte hlavně dbát na to, aby nezůstal žádný hmatatelný důkaz.
Já vím, že mi nevěříte a proto tento příspěvek je samozničitelný a tak pokud si ho neuložíte tak se během dalších pěti vteřin sám vymaže.
Koncept Steakgrill
Počet návštěv